Att tävla i musik

Vi är ett konstigt land och speciellt märks det när det är melodifestival. I Sverige ska man inte tycka om Melodifestivalen, det ska anses vara dåligt att gilla det. Det är i alla fall den uppfattning man får när man talar med människor om Melodifestivalen. Jag tittar inte på den själv, men det är nog mest av tidsskäl, annars älskar jag den europeiska melodifestivalen och många låter blir kända och populära genom dessa festivaler. Men varför får man inte tycka om den eller erkänna att man tycker att det är helt ok och jag har uppfattat att det t o m finns en grupp som heter "Lägg ner melodifestivalen". Men, undrar jag då, varför är det då så ofantligt många som tittar på det??? Hade jag varit tv-chef hade jag nog gjort så som man har gjort på tv. Istället för att ha en tävling - gör fler tävlingar och lägg ut dem över landet!! Visst är melodifestivalen populär, tittatsiffrorna talar väl sitt tydliga språk. MEN varför ska man inte tycka om Melodifestivalen???? Det undrar jag bara samtidigt som jag ser att jag skriver det här samtidigt som det är den andra omgången av Melodifestivalen på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0