Konsten att bli smal

När jag var ute och gick idag på den smala vägen kom jag att tänka på en sak som sades på nyheterna i dagarna. Man hade gjort nån undersökning om vilken bantningsmetod som var bäst. Man hade prövat de olika dieterna under två år och kommit fram till det man vetat i alla tider, det är mängden mat man äter som är den största orsaken till att man blir tjock. Här finns lite mer om det: http://www.dn.se/dnbok/citatet-24-feb-1.805697
Jag har under många år lyckats hålla mig ganska slank, men det senaste året har jag gått upp lite i vikt. Men det beror säkert på många olika saker bl a behöver jag promenera mera och det var just under promenaden som jag kom att tänka på att det gäller att inte glömma bort den viktigaste läxan: är mindre. Och allt detta för att jag tog en liten bild av den smala vägen genom byn i solnedgångens timme.
En av de smala vägarna i Träslövsläge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0