Vårdnadsbidraget i Varberg

Idag hade HN en artikel om vårdnadsbidraget. Men det var svårt att riktigt förstå vad man var ute efter, om man var ute efter något. Det kanske helt enkelt var en rent saklig beskrivning av hur det har gått med vårdnadsbidraget i Varbergs kommun. Det kan nog mycket väl vara så. Här är länken, läs själv: http://hn.se/nyheter/varberg/1.400013
På denna länk ser man bara en kort sammanfattning för det var faktiskt ett helt uppslag i tidningen och jag fick inte känslan av det var en negativ beskrivning. Vid intervjuer visade det sig att man var väldigt medvetna om vilket val man gjort och att det var positivt. Det var en klar beskrivning att om vårdnadsbidraget inte funnits så hade dessa inte fått en krona, nu får de i alla fall 3000 kr och det beskrivs som något positivt. Och det är riktigt. Vårdnadsbidraget är skillnaden mellan 0 kr (som sossarna tycker) och 3000 kr per månad. Det är vad frågan handlar om. Rättvisa för alla att kunna välja mellan alternativa barnomsorgsformer också möjligheten att vara hemma hos sitt barn under en längre tid än tidigare.

Ojdå, jag skickade visst mitt förra inlägg på min blogg, den var inte tänkt vara med på kdblogg.se, men sånt är livet...ibland blir det inte som man har tänkt sig, men det kanske var några goda tankar ändå som behövs bland filosofi och politik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0