81 miljarder kronor

Jag var på kommunfullmäktige i Varberg i går och det kom lite rikspolitik på tal. Vår ledamot Lilith gick upp i debatt med (s) kommunalråd. Vid ett tillfälle slängde han ur sig "om (s) varit i regeringsställning så hade de kunnat hjälpa kommuner och landsting fullt ut eftersom man då hade haft 81 miljarder kronor till hands". Oj, vad jag blev förvånad!! Tänk att (s) står och erkänner att när de har makten så lägger de en massa skattemedel i madrassen. Den ekonomiska krisen var ju ingen särskilt beredd på. Jag blir lite mörkrädd för en så tydlig politisk inriktning. Tydligen ska alla pengarna komma in till staten så att några få politiker får bestämma allt. Jag är nog mest intresserad att få bestämma så mycket som möjligt själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0